Sova gick ju bra...

SÅ många tankar som far runt i huvudet. Jag vet inte om det är den friska vs. den sjuka sidan, eller vad som händer. Jag bärjade tänka att jag kanske inte ska dra ner så radikalt på kalorierna ändå. Dels för att jag har rätt mkt att ta av, så det kommer märkas direkt om jag går ner för fort i vikt. Liksom, nu har jag dragit mer än 1 kg per dag. Det får inte gå så fort. Även om jag så klart har räknat med att det kommer gå långsammare och långsammare varteftersom kroppen vänjer sig och har mindre att ta av. Men dels vill jag också orka träna. För eftersom jag har mycket att ta av är jag liiiivrädd att jag ska gå ner massa och sen se ut som en frikkin boxer, med asmycket lös hud överallt. Och träning är bra om man vill motverka det.
 
Så nu har jag tänkt så här; jag har lagt på 200 kcal per dag i min ABC-diet. Nu står jag på x7.7. När jag når x5.0 ska jag lägga på ytterligare 100 kcal per dag. När jag sedan når x2.5 lägger jag på 100 kcal igen och så håller jag på sådär tills jag kommer till y5.0, för när jag är där är mitt högsta dagsintag 1300 kcal. Sen fixar jag lite i ABC så att alla dagar ligger mellan 800-1000 kcal. Då orkar jag träna och jag går inte ner för fort. Och så är det bra att jag har satt det hela utefter vikten och inte typ ett datum, för om jag rasar i vikt så vill jag höja varteftersom, så att det som sagt inte märks för tydlig.
 
Jag har ju faktiskt en bakgrund av ätstörningsbehandling och hej och hå, så det allra sista jag vill är att min familj och mina vänner ska bli oroliga. Jag tänker inte tillbaka till det stället, punkt slut.
 
Så i morgon blir det alltså 500 kcal i stället. Jag tänker att det kanske är bra och hjälper mot yrseln och hindrar mig från att hetsa.
 
Planen blir då så här:
Frukost:
Ägg med salt                                                                                           71 kcal
Kaffe/te med 0.5 dl mjölk                                                                          23 kcal
Multivitaminbrus                                                                                       4 kcal
 
Lunch:
Kaffe/te med 0.5 dl mjölk                                                                          23 kcal
Morot                                                                                                      40 kcal
Varma koppen                                                                                         70 kcal
 
Mellis:
Kaffe/te med 0.5 dl mjölk                                                                          23 kcal
Tomater, 50 g                                                                                          11 kcal
Hårt fullkornsbröd                                                                                     60 kcal
 
Middag:
Risgrynsgröt med kanel, 100 g                                                                  110 kcal
 
Mellis:
Grönt te med 0.5 dl mjölk                                                                          23 kcal
 
Totalt:                                                                                                     458 kcal
 
Försöker hålla mig runt 100 kcal/måltid, så att det blir jämnt. Men på kvällen känns det asdumt att börja mixtra med mat, då kommer jag hetsa. Så vi gör så här i stället. Och det betyder att om jag vill får jag träna i morgon! Har inte tränat på evigheter, känns det som, eftersom jag varit så mycket sjuk. Men jag längtar! Haha, kommer vara assvag, men ja. Man ska väl ta vid nånstans...
 
Jag borde verkligen försöka sova nu, ska upp snart känns det som. Men ja, är pigg och har ont i huvudet. Kanske ska ta en ipren, då brukar man bli trött också. Har för övrigt verkligen försökt dricka mycket vatten idag, har varit skitdålig på det på sistone och det är ju ännu viktigare när man spyr och dessutom inte får i sig så mycket vätska genom mat. Men idag har jag väl landat på typ... 1 liter kanske? Det är inte bra, borde vara mycket mer. Inte konstigt att man är hungrig då, haha. Men om jag dricker mer nu kommer jag inte kunna sova för att jag måste kissa hela tiden, hehe.
 
Apropå... ehm... kroppsfunktioner. Saknar verkligen att vara sådär helt tom så man typ inte behöver gå på toa alls! Bara för att kissa då. Det är så härligt, bara det ger ju en känsla av att vara lite lättare.
 
Nä, Ellie, sluta babbla nu och försök sova....



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0